Pages

Gurlzz

Be yourself what ever you are. Sincere is important. Smile always. Value yourself. With that, you'll have appreciation of the aesthetic due your bravely. Work hard, work smart.

Monday 17 December 2012

OMG !

OMG !! Why?? Sebab keputusan PMR da nak keluar !!! Gila tak nervous aku ! Hish,,, tak senang duduk rasanya. Takut yang amat sangat smpai tak tahu nak cakap apa. Ibu relaks je cakap, "Sekuran-kurangnya, kakak takde la sampai dapat 1A je.. " Tenang sikit hati. Tapi, ayah diam je. Sebelum ni pernah jugak terdengar ibu pesan, kalau tak dapat keputusan baik, ayah suruh masuk asrama. OMG lagi !! *papp* #tepukdahi. Ape seyh... Gua memang tak suka betul la control2 mcm ni ! Dulu ada jugak aku mohon Sains Batu Pahat. Memang aku nak sangat sekolah kat situ. sekolah baru la katakan. Tak tau dapat ke tak. Separuh hati kata nak. Yelah mana tau dapat jumpa mamat baru.. Untung2 yang kaya... <-over  suda.. #sorry. Separuh hati pulak cakap tak nak. aku tak suka hidup terkongkong macam tu.. siap ada schedule bagai.. memang tak betah ar,, lagi satu, sekolah tu dekat dengan kubur. So, keluar la ayat2 tak best dari mulut kawan2 aku.. (yang pasti aku taknak dengar tapi terdengar gak) Bila dah dengar ayat2 yang menggerunkan lagi menyeramkan, aku pun mula la tak sedap hati, tak sedap badan. Plan asal, kalau dapat surat tawaran tu, aku nyorokkan je dulu sebab tak sedia dan takut punya pasal.. tapi sekarang, bila aku fikir2 balik, why not? macam best je bila masuk sekolah tu. boleh bina hidup baru dan kenal kawan2 baru. bak kaa orang, baru thrill.. hahaha.. pada amatan aku, aku bukan la someone yang suka adventures tapi lepas baca novel (pengaruh kuat dari novel sebab fanatik sangat denagn novel) aku pun terasa macam nak keluar dari kepompong.. (pekan aku ni la). sebab aku dah bosan dengan muka yang sama je.. lagipun, mamat2 senior yang hensem2 pun da blah lepas SPM. yang ada pun nesxt year, budak2 form4  yang aku tak berkenan sorang pun. Menambahkan keboringan yang sedia ada. Tapi, kalau dah tak dapat sekolah SBP tu, nak buat macam mana. Aku belajar je la macam biasa kat sekolah ni. Lagipun, perlu ke aku kejar cinta saat ni? Aku rasa tak perlu. Cukuplah yang aku lalui sebelum ni.
Berbalik kepada result tadi. Lega la walaupun sikit bila ibu cakap camtu, Bunyinya macam tak la mengharap sangat aku dapat straight A's. tapi aku tetap waspada. Bayangkan, aku boleh mimpi dapat 7A ? Lepas tu ibu membebel jugak lepas tu. Tapi, tu mimpi je.. ape yang boleh dia buat?? hahahhaa.. hanya mainan tidur. sebab takut sangat tu yang terbawak2 ke dalam mimpi..
Aku sangat berharap agar dapat capai semua A dalam keputusan aku tu nanti. Amin...

1 comment:

  1. Hai, ni diyana dzaini eh? Baru kita perasan. Btw, thanks for following my blog!

    ReplyDelete